söndag 14 april 2013

Re-do kjol #2

I sensomras/höstas, tror jag det var, sydde jag min första re-do kjol. Långt har jag kommit inom sömnaden sedan dess och nu kände jag mig redo för en till. Skillnaden på sömnadskvalitén är enorm kan jag lova!

Detta kan nog faktiskt vara det finaste jag sytt, jag ÄLSKAR den och vill ha VÅR nu så jag får springa runt i den varje dag! Ska invigas på Lördagens barnloppis jag är arrangör för, oavsett väder! I´m in love!




Mönster: Frihandat de luxe
Material: Gamla jeans från GeKås i Ullared, prickigt vävt tyg från Hema i Varberg, spets från Hema i varberg samt tråd. Fickan mitt fram är från mina gamla gravjeans jag slaktat sedan länge.
Svårighetsgrad: 1-10: 5, Sprätten har fått jobba lite, men så blir det ibland med förstagångsförsök. Hade aldrig sytt en passpoal innan, men blev redigt bra andra gången. 
Bäst: Jag är Käääääär! Äntligen har jag fattat det här med rynktrådar med, och fått dem bra!
Sämst: Inget vårväder på intåg mig veterligen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar